Can Sandel ATASOY


Merhaba, ben Can Sandel ATASOY. Driftin Türkiye'ye geldiği 2007 yılından itibaren,bu eğlenceli motorsporunun hep içinde oldum.İlk defa Atatürk Olimpiyat Stadı'nın arka otoparkında yapılan antrenmana gitmemle hayatımda herşey değişti.Televizyonda ya da sinemada izlediğimizden çok daha gerçek,çok daha adrenalin dolu,çok daha sanatsal ve eğlenceli bir spor olduğunu o zaman anladım.Bebekliğimden beri otomobil,tren ve uçaklara karşı bir ilgim vardı fakat otomobiller benim için her zaman en ön planda oldu.


Drift Academy İSTANBUL'un düzenlemiş olduğu antrenmanlara gide gele,otomobiller ve bu spor hakkında çok şey öğrendim.Drift araçlarının olmazsa olmazları nelerdir,otomobiller drifte nasıl uygun hale getirilir,ne gibi sorunlar çıkabilir ve bu sorunlar nasıl çözülebilir,driftin temel kuralları ve driftin nasıl yapılacağına ve tekbikleri hakkında zamanla bir çok bilgi edindim.


İlk makinem Nikon D3000'i aldığımda antrenmanlarda fotoğraf çekmeye başladım.Şanslı olduğum bir konu vardı.Zamanında Sanal Tuning adında Adobe Photoshop programını kullanarak araç görselleri üzerinde çeşitli modifikasyonlar gerçekleştirmek gibi bir furya söz konusuydu.Bu bahaneyle ben de Adobe Photoshop ile çok zaman harcayıp,bir çok özelliğini öğrenmiş ve ileri düzeyde bu programı kullanabilir hale gelmiştim.İşte drift antrenmanlarında da çektiğim fotoğrafları bu bilgilerimle harmanlayarak ve fotoğrafları bu tecrübelerime göre düzenleyerek, Nikon D3000 gibi serisinin en basit makinesi olan bir cihazla elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım.Gün geçtikçe ekipmanlar değişti,yeni lensler alındı ve bu amatör fotoğrafçılık Türkiye'nin en büyük modifiyeli araç dergisi TRTUNING 'in kurucusu olan Abdurrahman Özen'in bana sunmuş olduğu dergi fotoğrafçılığı teklifi ile yerini profosyonel fotoğrafçılığa bıraktı.O günden sonra işi daha çok ciddiye alarak kendimi bu yönde geliştirdim.Farklı iş tecrübeleri edindim.Lise yıllarımda Fen-Matematik bölümünü okumama rağmen, ileride yapacağım işin görsele yönelik ya fotoğrafçılık ya da video çekimi gibi meslek alanlarında olduğunu biliyordum.


Yıllar geçtikçe video çekimine merak saldım ve daha önceden arayüzüne alışık olduğum Adobe Photoshop'a çok benzeyen bir program olan video kurgu programı Adobe Premiere'i kurcalamaya başladım.Fotoğrafçılıktan çok daha hareketli ve istediğini daha detaylı anlatabildiğin bir iş olduğu için video çekimi yapmak bana daha cazip gelmeye başladı.Kendimi bu yönde geliştirmek için elimden geleni yaptım.Üzerine yoğunlaşmak istediğim alan motorsporu ve otomobiller olduğu için, dünya üzerinde bu işi yapan ve "Bu İşin En İyileri" olarak tabir edilen insanların videolarını izleyerek onlardan birşeyler öğrenmeye çalıştım.Gel gelelim ki video çekim işini son 4-5 yıldır yapıyorum.Fotoğraf çekimine göre çok daha fazla vakit ve maddiyat isteyen bir iş olması,video çekimiminde ilerlemeyi biraz zorlaştırıyor.Fakat gün geçtikçe,drift konusunda organizasyonlar ve arabalar geliştikçe malzemeler çoğalıyor ve video çekimi bu yönden çok daha kolay hale geliyor.


Son bir buçuk yıldır TeamART Motorsport'un bünyesinde kadrolu olarak çalışmaktayım.Burada başlıca yaptığım şey, garaj içinde veya dışında gerçekleşen herşeyi kayıda almak ve bunları izleyicilere sosyal medya üzerinden en keyifli şekilde aktararak TeamART'ın ne kadar eğlenceli bir yer olduğunu herkese anlatmaya çalışmaktır.